In het voorjaar van 2021 volgde ik op CVO Encora een avondopleiding basis Art Direction.
Tijdens de opleiding kreeg ik een ruim inzicht binnen de basisbegrippen binnen de digitale marketing in functie van grafisch ontwerp. Die waren ondermeer nodig om verder het ontwerp online viraal te laten gaan op social media (Instagram Facebook, TikTok,…) ook de kneepjes van het vak werden me bijgebracht om een sterk onderbouwde campagne konden lanceren zowel online en offline.
Als eindproject moest ik een fictief drankje bedenken dat creatief, innoverend en doeltreffend was met bijbehorende branding, logo, verpakking etc, …. Ook moest er een digitale en offline campagne bedacht en uitgetekend worden.
Omdat ik koffie addicted ben, en mij uitdruk als kunstenaar, was het vrij logisch dat die twee zaken de fundamenten gingen worden van mijn project.
De naam was ook al direct vrij snel in kannen en kruiken, ik koos voor “BASSIATO” het is een versmelting van mijn naam BAS / Bastien en Laté Machiatto (koffie verkeerd).
Het gehele concept stak iets te sterk in één om dit zomaar te laten verwateren… Na de module ben ik direct verder gaan sleutelen en paste vooral veel zaken aan het concept om het gehele concept te verbeteren.
In december vorig jaar maakte ik voor een andere module bovenstaande foto. Het idee borrelde nog steeds om meerdere te laten bedrukken. Maar ik had nog geen idee waar.
recent geleden zijn de eerste tassen gedrukt en op de kunstmarkt van Antwerpen (Lambermontmartre). Boven alle verwachtingen in is het uitgedraaid tot een groot succes. Ondertussen groeit dit project aan populairiteit en krijgt het atelier vaak bestellingen binnen.
Wil jij er ook eentje? Bestellingen zijn mogelijk! Stuur het atelier een berichtje met het gewenste aantal kopjes. De kopjes kosten 12 euro per stuk.